Everybody is talking hypocritically about border fences in other countries - but on the same time tenths of refugees drown every day in the greek seas. This barbarity must come to an end! The SSC joins the struggle for free and safe transit of the thousands of refugees, who are seeking hope and a chance for survival. We are calling all people in Thessaloniki to participate at the nationwide demo and action in Evros, against the border fence in Evros, on Saturday the 31st Oct 2015. We call everybody to participate in the actions against Fortress Europe!

We demand that the war in Syria and the carnage of victims come to an end! We demand open borders and torn down border fences and walls in Greece, in Europe, everywhere!

Thessaloniki: For reservations call 6942 682306 - 6980 799377. Departure at 08:00 am (Statue of Venizelos - Aristotelous Square).

Athens: For reservations call 6942019913, 6987805080, 6947051512 (Antifascist Coordination in Athens and Piraeus).

 

Flyer Bienfaisance 1

Klavierrezital zur Unterstützung der Sozialen Solidaritätspraxis in Thessaloniki und Chania. Eine Veranstaltung, mitorganisiert von den "Apotheker ohne Grenzen Luxemburg", im Rahmen ihrer Kampagne zur Finanzierung von der Impfung unversicherter Kinder.

Dis Soziale Klinik der Solidarität nimmt auch dieses Jahr an das Antirassistische Festival der Sozialen Solidarität in Thessaloniki teil, zusammen mit anderen Kollektiven unserer Stadt. Das Festival wird dieses Jahr am Hafen der Stadt stattfinden, am Wochenende 16-18 Oktober. Wir werden da sein und uns treffen, bei den Diskussionen, den Konzerten und allerlein Aktivitäten!

Το ΚΙΑ Θεσσαλονίκης στηρίζει και συμμετέχει για ακόμη μια χρονιά στον θεσμό αυτής της πόλης. 

Το 18ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Σας προσκαλούμε στις 30/6 στην προφεστιβαλική εκδήλωση με συζήτηση και συναυλία με τον Δημήτρη Μυστακίδη.

Να ανοίξουμε τα σύνορα... να βγούμε στους δρόμους ! Παρέα !

 

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το έργο: « Έρωτας σκοτεινός σαν Θάνατος» εκτυλίσσεται μέσα από τέσσερις χρονικές περιόδους της ζωής του Φρειδερίκου Γκαρσία Λόρκα. Η επιλογή των τεσσάρων αυτών επεισοδίων ακολουθεί το οδοιπορικό μιας προσωπικής μου ανά-γνωσης, μιας ταπεινής χειρονομίας σε αυτό το μεγαλειώδες έργο. Η ανάγνωση αυτή εκκινεί από το σκεπτικό ενός φίλου ειδικού, ότι το «έργο του Λόρκα είναι μια ποίηση προϊόν όχι μόνο της γλώσσας αλλά κατεξοχήν μια ποίηση του βλέμματος». Μέσα λοιπόν από αυτές τις τέσσερις χρονικές περιόδους επιδιώκεται η δραματουργία του συγκεκριμένου έργου, με προσπάθεια να συμπυκνωθεί το τοπίο της ζωής του σημαντικού αυτού ανδαλουσιανού ποιητή.

  • Οι Τσιγγάνικες Μπαλάντες της Ανδαλουσίας προσδιορίζουν την έναρξη του πάθους και της ποίησης του Λόρκα. Ο Lorca του μικρού ανδαλουσιάνικου χωριού, των προσωπικών και αμετάθετων θανάτων του Romancero, του αινίγματος του σαλονιού του Canciones, και των τσιγγάνων με τους παθιασμένους χορούς και τα τραγούδια τους. Ο ποιητής που έμοιαζε σαν μελαμψός τσιγγάνος με μαύρα μαλλιά και πύρινα μάτια και που ουδέποτε απέβαλε την εικόνα που είχε αποκτήσει από αυτό του το έργο όπου περιέγραφε τον τραγικό νότο της Ισπανίας βουτηγμένο σε αίμα και ήχους θανάτου.
  • Ο έρωτας και η τέχνη σε δύο πόλεις μακριά από την Ανδαλουσία, στη Μαδρίτη και τη Νέα Υόρκη. Δύο πόλεις που σημάδεψαν τη ζωή και την ποίηση του Λόρκα. Στη Μαδρίτη θα συναντήσει ανθρώπους της τέχνης που σημάδεψαν το ευρωπαϊκό τοπίο για δεκαετίες, με τους οποίους θα αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς. Στη Νέα Υόρκη θα συναντήσει την εμπειρία της μεγάλης μητρόπολης, ζώντας, την εποχή της μεγάλης κρίσης του 1929. Η βαθιά ευαισθησία του ποιητή διακρίνεται μέσα από το Pueta en Nueva York που είναι γεμάτο από ένα πλήθος από πρόσωπα και προσωπεία, μνήμες, όνειρα και στοιχεία του ασυνειδήτου που η λορκική ποίηση προσπαθεί να εξατομικεύσει με έναν υπερρεαλιστικό τρόπο. Η αλληλεγγύη του ποιητή για όλα αυτά που συμβαίνουν και καταγγέλλει αναδύεται περισσότερο από την καρδιά παρά από τη λογική σε αυτό που έχουν αποδώσει σε εκείνον μετέπειτα μελετητές ως ρομαντικό αντικαπιταλιστή.
  • Μπαράκα: Το Θέατρο για το Λαό που εξέφραζε την αντίδραση του για τις συμβάσεις της θεατρικής τέχνης του 19ου αιώνα. Η περίοδος του Λόρκα ως σκηνοθέτη. Η Μπαράκα ήταν ένα θεατρικό μπουλούκι Ισπανών φοιτητών με ίσα δικαιώματα ανάμεσα στα μέλη του, που παρουσίαζε θεατρικούς συγγραφείς του Χρυσού Αιώνα, όπως ο Θερβάντες, ο Καλδερόν και ο Λόπε ντε Βέγκα. Η Μπαράκα ταξίδεψε σε πολλές πόλεις της Ισπανίας και παρά την άρνηση του ίδιου του Λόρκα εκείνη την εποχή , ότι δεν ήταν πολιτικό θέατρο, αλλά ότι φιλοδοξούσε μια «ευγενή αγνότητα» με την τολμηρή φύση της θεατρικής του τέχνης, ο κόσμος είχε ανταποκριθεί με ενθουσιασμό και είχε επιλέξει να αντιμετωπίζει την Μπαράκα κάτω από ένα πολιτικό πρίσμα. Την ίδια περίοδο θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το θεατρικό του έργο Ματωμένος Γάμος. Οι καθοριστικές στιγμές του έργου είναι μελοποιημένες, ο Λόρκα δοκιμάζει παραδοσιακά φραστικά μοτίβα, στίχους με αλληγορίες, ρυθμικές αφηγήσεις και εκκλησιαστικά χορικά. Είναι η περίοδος που θα λάβει τη μεγαλύτερη δημόσια προσοχή, παρά τους σχολιασμούς του σε συνεντεύξεις στις εφημερίδες ενάντια στη μπουρζουαζία που δεν έβλεπε με καλό μάτι τον θίασο.
  • Θάνατος στο Βίθναρ: Ο Λόρκα θύμα του φασισμού. Η κυβέρνηση του Φράγκο δεν ανέλαβε ποτέ την ευθύνη για την δολοφονία του. Ο Λόρκα σε αυτό το σύντομο της ζωής εξάντλησε τις αρχές της ισπανικής ποίησης και του ισπανικού θεάτρου, σε εννιά βιβλία με στίχους και δεκατρία θεατρικά έργα. Συνεχίζει να μιλά σε όλους μας για τα φαντάσματα της ταυτότητας, την παιδική ηλικία, το ανέφικτο, τον έρωτα, το θάνατο του έρωτα.