19.09.2014
Εντολή για τη σύλληψη με τη διαδικασία του αυτοφώρου των γιατρών, που είχαν βάρδια την Πέμπτη στο Δρομοκαΐτειο νοσοκομείο και δεν κράτησαν για νοσηλεία τον 44χρονο άστεγο άντρα, ο οποίος σήμερα έβαλε τέρμα στην ζωή του, έδωσε ο εισαγγελέας Χαράλαμπος Λακαφώσης.

...

Η υπόθεση, με την άρνηση των γιατρών να δεχθούν τον άντρα, αποκαλύφθηκε σήμερα μετά την τραγική πτώση του από τον 4ο όροφο κτιρίου στην οδό Χαλκοκονδύλη, το οποίο μισθώνεται από τον Δήμο για να διαμένουν άστεγοι.

Οι γιατροί του Αιγινήτειου νοσοκομείου διέγνωσαν ότι ο 44χρονος πάσχει από «έκπτωση νοητικής λειτουργίας και κατάθλιψη» και ζήτησαν να μεταφερθεί στο Δρομοκαϊτειο.

Ωστόσο, εκεί οι δύο γιατροί, που ζητείται η σύλληψή τους, φέρονται να έκριναν πως ο άντρας δεν χρήζει νοσηλείας.
πηγή: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Γιόζεφ Μένγκελε

Μολύνουν με μίσος τον Ιπποκράτη

Οργή και ανησυχία όχι μόνο στο ιατρικό προσωπικό της χώρας αλλά και σε κάθε δημοκρατικό πολίτη προκαλεί η επιτυχημένη, όπως όλα δείχνουν, προσπάθεια της Χρυσής Αυγής να κατέβει -πρώτη φορά- στις εκλογές του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας.

Μεγάλη ένταση επικράτησε προχθές κατά τη συνεδρίαση του συλλόγου, εξαιτίας της απόφασης του προεδρείου να επιτρέψει στην παράταξη «Ιατροί του Ελληνισμού», που πρόσκειται ξεκάθαρα στη Χρυσή Αυγή, να κατέβει στις εκλογές. Ολοι οι συνδικαλιστικοί φορείς των γιατρών έχουν ξεκαθαρίσει επανειλημμένα ότι όχι μόνο δεν θα κάνουν διακρίσεις στην περίθαλψη αλλά ίσα ίσα θα προσφέρουν σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη.

Αρνητικός συμβολισμός

Παρ’ όλα αυτά, η πλειοψηφία του Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας, επικαλούμενη την εισήγηση της νομικής του υπηρεσίας, αποφάσισε τελικά -επί υπουργίας Βορίδη- να επιτρέψει τη συμμετοχή μιας παράταξης φασιστών σε μια κίνηση που προκάλεσε αντιδράσεις εξαιτίας του προφανούς πολύ αρνητικού συμβολικού και ουσιαστικού περιεχομένου της.

Τέσσερις συνδυασμοί ζήτησαν να μην επικυρωθεί το χρυσαυγίτικο ψηφοδέλτιο, τονίζοντας ότι «παραβιάζει βασικές αρχές της ιατρικής δεοντολογίας, όπως την χωρίς καμία διάκριση παροχή ιατρικής φροντίδας ανεξάρτητα φυλής, χρώματος, θρησκείας, σεξουαλικών προτιμήσεων κ.λπ.».

Υμνητές της χούντας

Στο ψηφοδέλτιο των «Ιατρών του Ελληνισμού» φιγουράρουν ονόματα όπως αυτό του υμνητή της χούντας Κωνσταντίνου Παρασχάκη, που μεταξύ άλλων έδινε βεβαιώσεις για άδειες οπλοφορίας και αναβολές από τα δικαστήρια στους ναζιστές της Χ.Α. Εκτός του Παρασχάκη, στο ψηφοδέλτιο συμμετέχουν οι γιατροί: Δημήτριος Δολτσινιάδης, Παναγιώτης Κελεπούρης, Αθηνά Ματαράγκα, Δημήτριος Παπαχρήστος και Γιώργος Χατζηαντωνίου.

«Κατεβαίνει στις εκλογές αυτή η συμμορία που προσπάθησε να οργανώσει αιμοληψίες μόνο για Ελληνες, που οργάνωνε ρατσιστικές και φασιστικές επιθέσεις με τις πλάτες της αστυνομίας, που στηρίζει την κυβέρνηση των μνημονίων, της φτώχειας και της τρομοκρατίας σε βάρος του λαού, που συναλλάσσεται ανοιχτά με τους εφοπλιστές και τους τοκογλύφους τραπεζίτες. Είναι πρόκληση -έστω και η παρουσία της- στις εκλογές του ΙΣΑ, όταν η Χρυσή Αυγή είναι υπόδικη με την κατηγορία της εγκληματικής οργάνωσης, όταν οι επιθέσεις της σε ανυπεράσπιστους μετανάστες, ομοφυλόφιλους, νεολαίους που δεν τους αρέσει η φάτσα τους και αγωνιστές συνεχίζονται αμείωτες, όταν ακόμα και σήμερα δηλώνουν αμετανόητοι για ό,τι έχουν κάνει», τονίζει σε χθεσινή της ανακοίνωση η Αριστερή Ριζοσπαστική Συνεργασία Ιατρών.

Πριν από δύο χρόνια, ο Ιατρικός Σύλλογος της Αθήνας είχε απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση σε όσους γιατρούς βοηθήσουν τη Χρυσή Αυγή να ολοκληρώσει τα όνειρά της περί δημιουργίας «Γιατρών με Σύνορα», υπηρεσία που προοριζόταν αποκλειστικά για Ελληνες, ενώ ο πρόεδρός του, Γιώργος Πατούλης, τότε έλεγε πως ο ΙΣΑ θα παραπέμπει στο πειθαρχικό όποιον παραβαίνει τον όρκο του Ιπποκράτη.

«Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθήνας ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου πρέπει να πάρει αποφάσεις για να μπορεί να λειτουργήσει. Κυριάρχησε η άποψη της νομικής υπηρεσίας μας, σύμφωνα με την οποία δεν είχαμε δικαίωμα να τους απαγορέψουμε τη συμμετοχή στις εκλογές» τόνισε χθες στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης, υποστηρίζοντας πως «τυπικά πουθενά δεν αναγράφεται ότι είναι εκπρόσωποι της Χρυσής Αυγής, παρ' ότι για πολλούς είναι γνωστά τα πιστεύω τους. Είμαστε υποχρεωμένοι να τους δεχτούμε. Πολιτικά είμαστε αντίθετοι μαζί τους, αλλά υπήρχε ο κίνδυνος αν κέρδιζαν τις ενστάσεις να μείνει ακέφαλος ο σύλλογος για τουλάχιστον 6 μήνες. Ο κάθε γιατρός οφείλει να μάθει να σκέπτεται. Η απάντηση σε αυτούς [Ιατροί του Ελληνισμού] θα μπορούσε να είναι μολών λαβέ, ελάτε να δούμε τι θα πάρετε».

«Νοσοκομείο για Ελληνες»

Η «Εφ.Συν.» επικοινώνησε με δύο εργατολόγους, οι απόψεις των οποίων συνέκλιναν στο ότι η συγκεκριμένη παράταξη οφείλει να απαγορευτεί, επειδή αντίκειται στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, καθώς ειδικά στο Δημόσιο η ρήτρα της νομιμότητας ισχύει δύο φορές περισσότερο από ό,τι σε ένα απλό σωματείο.

Με λίγα λόγια, το «νοσοκομείο μόνο για Ελληνες» αντίκειται στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος και στην αρχή της δημόσιας τάξης. Το ζήτημα βέβαια είναι πρωτίστως πολιτικό και δευτερευόντως νομικό.

Του Κώστα Ζαφειρόπουλου

πηγή: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης συλλέγει απαραίτητο φαρμακευτικό υλικό για τον λαό της Παλαιστίνης. Έτσι, μέχρι τέλος του μήνα μπορείτε να φέρνετε στο ΚΙΑ, Αισώπου 24, 1ος όροφος, απαραίτητο φαρμακευτικό υλικό που δεν θα έχει ημερομηνία λήξης νωρίτερα από το 2015 . Τα υλικά που χρειάζονται είναι:

  • Οροί
  • Γάζες
  • Ράμματα
  • Χειρουργικά γάντια
  • Αντιβιώσεις παντώς είδους 

Στη συνέχεια, σε συντονισμό και με άλλες αντίστοιχες πρωτοβουλίες όπως εκείνη του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού και του ρ/σ 93,4 Στο Κόκκινο το υλικό αυτό θα σταλεί στη Γάζα.

Το υλικό μπορείτε να το φέρετε στο Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης μέχρι και Πέμπτη 31/7 ΄, καθημερινές 10.00-14.00 .

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να τηλεφωνείτε στο 2310520386.

 

 Περί νομιμότητας ο λόγος. Της Σοφίας Αδάμ

Το Εργατικό Κέντρο Δράμας αποφάσισε την έξωση του Κοινωνικού Ιατρείου Φαρμακείου Αλληλεγγύης (εφεξης ΚΙΦΑ) επικαλούμενο ανάμεσα σε άλλους λόγους το γεγονός ότι το ΚΙΦΑ Δράμας δεν έχει αποκτήσει διακριτή νομική μορφή. Με αυτό το κείμενο επιχειρείται μια συμβολή στη σχετική συζήτηση περί νομιμότητας από τη θεωρητική σκοπιά του εν λόγω ζητήματος.

Πρώτον, είναι σημαντικό να αποσαφηνίσουμε ότι η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι στις πρακτικές κοινωνικής οικονομίας και αλληλεγγύης που αναπτύσσονται από τα κάτω προηγείται η κοινωνική και έπεται η θεσμική νομιμοποίηση. Είναι δηλαδή σύνηθες ο νόμος να διαπλάθεται μέσα από την πρακτική και να εισάγονται νέες νομικές μορφές για να στεγάσουν τις ανάγκες των καινοτόμων εγχειρημάτων. Αυτή ήταν η εξελικτική διαδικασία που ακολούθησαν πολλές πρακτικές όπως οι κοινωνικοί συνεταιρισμοί στην Ιταλία μετά από την επιτυχία του κινήματος για μια δημοκρατική ψυχιατρική και τα κατειλημμένα εργοστάσια στην Αργεντινή.

Η θεσμική νομιμοποίηση (institutionalization) εξετάζεται εκτενώς στη διεθνή βιβλιογραφία ως ταυτόχρονα κατάκτηση αλλά και κίνδυνος αφομοίωσης. Κατάκτηση γιατί σηματοδοτεί την ικανότητα των εγχειρημάτων να δημιουργήσουν ρήγματα που αποκρυσταλλώνονται στο χρόνο. Κίνδυνος αφομοίωσης γιατί κατά την εξέλιξή τους ορισμένα εγχειρήματα τείνουν να προσομοιάζουν (εννοιολογικά χρησιμοποιείται ο όρος του ισομορφισμού) τυπική επιχείρηση της αγοράς ή κρατική υπηρεσία ανάλογα με το πεδίο δραστηριοποίησης.

Δεύτερον, και σε άμεση συνάρτηση με το προηγούμενο σκεπτικό, το ΚΙΦΑ Δράμας δεν αποτελεί μια εξαιρετική κατάσταση έλλειψης νομιμότητας όχι μόνο μέσα στη θάλασσα των εγχειρημάτων κοινωνικής οικονομίας και κοινωνικής αλληλεγγύης διεθνώς, αλλά και μέσα στη λίμνη των κοινωνικών ιατρείων-φαρμακείων που αναπτύχθηκαν στην Ελλάδα της κρίσης. Εν ολίγοις, το ζήτημα της επιλογής νομικής μορφής έχει απασχολήσει τις περισσότερες δομές καθώς δεν υπάρχει ακόμα ένα νομικό πρόσωπο που να συνάδει απόλυτα με την καινοτομία που εισάγουν οι εν λόγω πρακτικές.

Τρίτον, η απόκτηση νομικής μορφής δεν αποτελεί απλώς μια λύση σε πρακτικά και διαδικαστικά ζητήματα, αλλά έχει και συγκεκριμένους πολιτικούς συμβολισμούς. Για ορισμένα ΚΙΦΑ, η απόκτηση νομικής μορφής συνεπάγεται την παγίωση της κατάρρευσης του ΕΣΥ καθώς αντιλαμβάνονται το ρόλο τους ως δομές με διττό στόχο. Αφενός, προσφέρουν πρωτοβάθμια υγιεινομική φροντίδα στον αυξανόμενο πληθυσμό που αποκλείεται από το ΕΣΥ. Αφετέρου, διεκδικούν αυτός ο αποκλεισμένος πληθυσμός που γίνεται αόρατος από τις επίσημες πολιτικές στο χώρο της υγείας και όχι μόνο, να ξαναβρεί τη θέση του σε ένα αναμορφωμένο, δημόσιο και καθολικό ΕΣΥ. Ως εκ τούτου, και στο πλαίσιο της σημερινής συγκυρίας, η απόκτηση νομικής μορφής ενέχει τον κίνδυνο να μετασχηματίσει τα ΚΙΦΑ από μεταβατικές δομές παρέμβασης στο χώρο της υγείας σε μόνιμα δίχτυα ασφαλείας για τους/τις αποκλεισμένους/ες απαλάσσοντας το ΕΣΥ από την ανάγκη παροχής υπηρεσιών υγείας σε ανασφάλιστους/ες και σε χαμηλά αμειβόμενους/ες. 

Τέταρτον, θα περίμενε κανείς η επίκληση της νομιμότητας να προέρχεται από δομές που εξ ορισμού προήλθαν από τα πάνω προς τα κάτω και όχι από ένα εργατικό κέντρο που αποτελεί μετεξέλιξη των κοινοτήτων αλληλεγγύης και αντίστασης των εργατών/εργατριών. Σε πείσμα όσων θεωρούν ότι κάθε λόγος και πράξη αντίστασης είναι παρακαταθήκη ενός παρελθόντος με το οποίο πρέπει να τελειώνουμε, διατεινόμαστε ότι χρειάζεται μια διαρκής ανατροφοδότηση του παρελθόντος με το παρόν καθώς και των διεθνών και εγχώριων πρακτικών. Από αυτή τη σκοπιά, θα περίμεναμε αν όχι την άμεση ενεργοποίηση των εργατικών κέντρων στην κατεύθυνση της δημιουργίας δομών κοινωνικής αλληλεγγύης, τουλάχιστον την έμμεση υποστήριξή τους σε αυτές. Σίγουρα όχι μια απόφαση έξωσης.

ΥΓ: Ενημερώνουμε το Εργατικό Κέντρο Δράμας πως στο πλαίσιο της Μονάδας Κοινωνικής Πολιτικής, Φτώχειας και Ανισοτήτων του Παρατηρητηρίου Κοινωνικών και Οικονομικών Εξελίξεων του ΙΝΕ ΓΣΕΕ πραγματοποιείται πανελλαδική έρευνα για τα κοινωνικά ιατρεία-φαρμακεία αναγνωρίζοντας τη συμβολή τους στο πεδίο της παροχής υπηρεσιών υγείας.

* Σοφία Αδάμ, ερευνήτρια, Παρατηρητήριο Κοινωνικών και Οικονομικών Εξελίξεων ΙΝΕ/ΓΣΕΕ

πηγή: alterthess

 

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την έξωση που ανακοίνωσε το “Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Δράμας – Τμήμα ΓΣΕΕ” στο Κοινωνικό Ιατρείο – Φαρμακείο (ΚΙΦΑ) Δράμας από το χώρο που του παραχωρούσε. Οι λόγοι που επικαλείται έχουν να κάνουν με τη νομιμοφάνεια του ΚΙΦΑ, δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της στέγασης και την αναγκαιότητα εύρεσης γραφείων για την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών. Όλα αυτά στην Ελλάδα του 2014, με σχεδόν 30% ανέργους και ακόμα περισσότερους ανασφάλιστους, χωρίς πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη, κομμάτι της οποίας παρέχει με συνέπεια το ΚΙΦΑ Δράμας τα τελευταία 2,5 χρόνια στους ανασφάλιστους της Δράμας.

 

Προφανώς το Εργατικό Κέντρο Δράμας δεν χόρτασε από τη νομιμότητα του κράτους που κατάντησε τη Δράμα, μέσω της νομιμότατης κρίσης, πρωταθλήτρια στην ανεργία (http://www.makthes.gr/news/politics/109198/) - δεν του φτάνουν οι νομότυπες μαζικές απολύσεις και διαθεσιμότητες, ο νόμιμος μισθός των 400 ευρώ, οι νόμιμες διακοπές του ρεύματος σε φτωχά νοικοκυριά (ατέλειωτος ο κατάλογος της κρατικής νομιμότητας!). Προφανώς θεωρεί ότι το δικαίωμα για όλες/ους στην ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας μπορεί και να είναι παράνομο – οπότε προτιμάει “τη νομιμότητα απέναντι στις αρχές” (όπως το ίδιο λέει) έναντι της αλληλεγγύης που προσφέρει το ΚΙΦΑ.

 

Προφανώς οι μετανάστες και οι έλληνες που συνωστίζονται στα σαλόνια που παραχωρεί το Εργατικό Κέντρο στο ΚΙΦΑ δεν είναι tres chic και χαλάνε τη φαντασίωση του success story και του πρωτογενούς πλεονάσματος που οικοδομεί η κυβέρνηση ποδοπατώντας την εργατική τάξη – τέτοια δυσλειτουργία φυσικά δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από τους εργατοπατέρες του Εργατικού Κέντρου Δράμας.

 

Προφανώς τα στίφη των Εργαζόμενων Καταναλωτών αδημονούν να βρουν στέγη, για να οργανώσουν ακόμα καλύτερα την κατανάλωσή τους – αναρωτιόμαστε όμως σε μία πόλη με 50% ανεργία, που στα κομμάτια βρέθηκαν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μετά τις φοροεπιδρομές έχουν το περιθώριο να καταναλώσουν κιόλας.

 

Το Κοινωνικό Ιατρείο Δράμας είναι μία αυτοδιαχειριζόμενη δομή αλληλεγγύης που προσφέρει σε όλες και όλους ανεξαιρέτως (μετανάστες και έλληνες) το αυτονόητο: ελεύθερη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας. Τέτοια εγχειρήματα, όσο νομότυπα και να μην είναι, είναι απολύτως νομιμοποιημένα στη συνείδηση της κοινωνίας – σε αντίθεση με την κυβέρνηση, η οποία τηρώντας το γράμμα του αστικού νόμου, συστηματικά αποδομεί στοιχειώδη κοινωνικά και ανθρώπινα δικαιώματα, στερούμενη εντελώς όμως κοινωνικής νομιμοποίησης. Το Εργατικό Κέντρο Δράμας οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί κομμάτι του δοκιμαζόμενου κόσμου της εργασίας και να το αποδείξει έμπρακτα – ειδάλλως μαύρο φίδι που το έφαγε.

 

Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης