Συνέντευξη τύπου Κοινωνικών Ιατρείων Φαρμακείων Αλληλεγγύης Αττικής


Εμείς οι γιατροί, οι φαρμακοποιοί, οι κοινωνικοί λειτουργοί, οι ψυχολόγοι και όλοι όσοι εθελοντικά ενεργοποιούμαστε και οργανώνουμε τα κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία αλληλεγγύης στην Αττική έχουμε ορισμένα ερωτήματα να θέσουμε τόσο στον υπουργό Υγείας όσο και στο σύνολο της κυβέρνησης. Ρωτάμε τα εξής:

1.       Πόσοι είναι οι άνθρωποι που εξαιτίας της ανεργίας και της τεράστιας οικονομικής κρίσης έχουν χάσει την πρόσβαση στην πρωτοβάθμια περίθαλψη;

2.       Είναι το 1/3 του πληθυσμού ανασφάλιστο χωρίς δικαίωμα πρόσβασης στην δευτεροβάθμια υγεία;

3.       Πόσοι ανασφάλιστοι ογκολογικοί ασθενείς έχουν αποκλειστεί από τις απαραίτητες για την ίδια τους τη ζωή χημειοθεραπείες ή ακτινοθεραπείες;

4.       Σε πόσους χρόνια πάσχοντες ασθενείς έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα πρόσβασης στον τεχνητό νεφρό, την αιμοκάθαρση, τις απαραίτητες μεταγγίσεις ή τα φάρμακα για τις παθήσεις τους;

5.       Πόσοι χρόνια πάσχοντες από συχνά νοσήματα (διαβήτη, ζαχαρώδη διαβήτη, υπέρταση, υπερλιπιδαιμία, έχουν διακόψει τη θεραπεία τους με τραγικές συνέπειες για την υγεία τους;

6.       Σε πόσες εγκυμονούσες αρνούνται το δικαίωμα να γεννήσουν με αξιοπρέπεια και φροντίδα επειδή δεν μπορούν να πληρώσουν τις ταρίφες του πρώην δημόσιου και δωρεάν συστήματος υγείας;

7.       Για ποιο λόγο υπάρχουν τα διπλά νοσήλια για τους μετανάστες;

Στις παραπάνω ερωτήσεις καλούμε την κυβέρνηση επιτέλους να απαντήσει. Μέχρι τότε και απέναντι στη βαρβαρότητα που μας επιβάλλουν, οι άνθρωποι των κοινωνικών ιατρείων και φαρμακείων παλεύουμε να κρατήσουμε ως κοινωνία την αξιοπρέπειά μας αλλά και την ελπίδα μας. Με πίστη στην κοινωνική αλληλεγγύη, με την πεποίθηση ότι η υγεία είναι ύψιστο κοινωνικό αγαθό, και με την κατανόηση ότι δεν προσφέρουμε φιλανθρωπικό έργο, ούτε επιθυμούμε να διαπαιδαγωγήσουμε συμπολίτες μας στη λογική της συμπόνιας και της ικεσίας, αλλά μαζί να αγωνιστούμε για το δικαίωμα μας στην δημόσια υγεία και να διεκδικήσουμε την δωρεάν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους,

σας καλούμε την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στην ΕΣΗΕΑ,  στις 14:00, σε συνέντευξη τύπου που θα παραχωρήσει το Συντονιστικό Κοινωνικών Ιατρείων Φαρμακείων Αττικής με την παρουσία εκπροσώπων τους.

Συντονιστικό Κοινωνικών Ιατρείων Φαρμακείων Αλληλεγγύης (ΚΙΦΑ) Αττικής

Αλληλέγγυο Ιατρείο Πειραιά

Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού

Κοινωνικό Ιατρείο Φαρμακείο Αλληλεγγύης Αθήνας

Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιστερίου

Κοινωνικό Ιατρείο Φυλής

Φαρμακείο Αλληλεγγύης στα Πατήσια

Κοινωνικό Ιατρείο Αγίας Βαρβάρας (υπό σύσταση)

Κοινωνικό Δίκτυο Γιατρών Φαρμακοποιών Ιλίου και Αλληλέγγυο Κοινωνικό Φαρμακείο Ιλίου

Δίκτυο Γιατρών Κηφισιάς/ Ν.Ερυθραίας

Ψυχολογική στήριξη Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αρτέμιδας-Σπάτων "Μανώλης Γερανιός"

«Αλληλεγγύη για Όλους»

Σύλλογος ΚΕΦΙ                                                                                           Αθήνα, 9/10/2013

 

ΕΝΑΣ ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ: TI NA KANOYME ME TH ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Πηγή:www.hlhr.gr

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου τοποθετείται σε δύο επίπεδα δράσης στο ερώτημα που βρίσκεται στο μυαλό κάθε Έλληνα δημοκράτη μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα: το πρώτο αφορά το κράτος και συνοψίζεται στο μήνυμα που φαίνεται πλέον να ελήφθη για τα καλά: η Χρυσή Αυγή είναι εγκληματική οργάνωση και οι συντεταγμένες πολιτείες τις οργανώσεις αυτές τις εξαρθρώνουν με τους συνταγματικά ενδεδειγμένους τρόπους. Το δεύτερο αφορά την πολιτική τάξη και ειδικά την κυβέρνηση: στη δίνη της ελληνικής κρίσης, της φτωχοποίησης και της αποσάθρωσης των θεσμών, η αντιμεταναστευτική ατζέντα και ρητορεία τροφοδοτούν το ναζισμό νομιμοποιώντας στην κοινωνία τη ρατσιστική βία αλλά και κάθε βία. Στο όνομα της ασφάλειας διαλύει την ασφάλεια.

Ι. ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ: Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ΑΡΘΡΟ 187 ΠΚ) ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΡΘΡΩΘΕΙ.

Μετά τη δολοφονία του Π. Φύσσα, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εξέδωσε δελτίο τύπου με τίτλο: Δεν είναι απλώς ο δράστης Χρυσή Αυγή. Η Χρυσή Αυγή είναι ο δράστης. (http://www.hlhr.gr/index.php?MDL=pages&SiteID=948). Λέγοντας αυτό, θέλαμε ακριβώς να δείξουμε ότι πέραν της εξατομικευμένης ποινικής ευθύνης για την ανθρωποκτονία υπάρχει ζήτημα εγκληματικής οργάνωσης, κατά τις οικείες διατάξεις του ΠΚ και ιδιαζόντως απεχθών κινήτρων, κάτι το οποίο η Ένωσή μας έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό, πολύ πιο πριν από τη δολοφονία του Π. Φύσσα, με αφορμή την δολοφονία του Πακιστανού Sahtzat Loqman (http://www.hlhr.gr/index.php?MDL=pages&SiteID=233).

Στην Ευρώπη υπάρχουν και, κατά κόρον, έχουν υπάρξει κόμματα που λειτουργούν μεν νόμιμα, αλλά είτε συμπαθούν είτε συνεργούν με οργανώσεις παράνομες, τις οποίες η εκάστοτε έννομη τάξη χαρακτηρίζει «εγκληματικές» ή «τρομοκρατικές». H Χρυσή Αυγή είναι μια περίπτωση που σπάει αυτόν τον κανόνα των σχέσεων «πυρήνα-βραχίονα» της ευρωπαϊκής πολιτικής ιστορίας. Στην περίπτωση της Χρυσής Αυγής πυρήνας και βραχίονας ταυτίζονται. Δηλαδή, η εγκληματική οργάνωση είναι το κόμμα. Και αντιστρόφως, το κόμμα είναι μια εγκληματική οργάνωση, καθώς τα μέλη του επιδίδονται ιεραρχικά και συντεταγμένα σε πράξεις παράνομες.

Η ιδιάζουσα αυτή κατάσταση αποδίδεται σε μια σειρά λόγους. Πρώτον, στην Ελλάδα, λόγω του νωπού ιστορικού παρελθόντος πολιτειακών εκτροπών, υπάρχει μια γενικευμένη πολιτική κουλτούρα δυσανεξίας στην απαγόρευση της λειτουργίας πολιτικών κομμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα κόμμα που σίγουρα θα είχε κηρυχτεί παράνομο στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, εδώ να εξασφαλίζει το προνόμιο της νόμιμης λειτουργίας. Δεύτερον, μείζονα τμήματα των πολιτειακών θεσμών που είναι επιφορτισμένα με τη διασφάλιση της δημόσιας τάξης δεν διώκουν τα μέλη της Χρυσής Αυγής, ακόμη κι όταν αυτά προκλητικά εγκληματούν, επειδή εκφράζονται και τα ίδια μέσα από τον ακροδεξιό λόγο και πράξεις. Αναφερόμαστε στην Ελληνική Αστυνομία και την Δικαιοσύνη. Ειδικώς η τελευταία, ενώ γενικώς, σπεύδει να διώκει και να καταδικάζει με χαρακτηριστική ευκολία, ειδικώς, δείχνει ως σήμερα πολιτειακά ανυπόφορη ανοχή. Ο τρίτος λόγος στον οποίο αποδίδεται αυτή η ελληνικής κοπής ιδιαιτερότητα του «κόμματος-εγκληματικής οργάνωσης» είναι η πολιτική αξία χρήσης που έχει η Χρυσή Αυγή στο πλαίσιο της γνωστής θεωρίας των «δύο άκρων» στην οποία όμως δεν θα αναφερθούμε.

Τι θα έκανε ένα κράτος αν δεν αντιμετώπιζε την ιδιαιτερότητα του «κόμματος-εγκληματικής οργάνωσης», αλλά δύο ξεχωριστές δομές; Αν είχαμε δηλαδή, έναν τρομοκρατικό πυρήνα εκτός νόμου και ένα νόμιμο κόμμα. Σε αυτήν την περίπτωση το ενδιαφέρον των διωκτικών αρχών μιας συντεταγμένης πολιτείας κινείται πρωτίστως στην εξάρθρωση της τρομοκρατικής οργάνωσης και ενίοτε, επικουρικά πάντως, στην απαγόρευση του κόμματος-βραχίονα.

1. Το ερώτημα «τι κάνουμε με τη Χρυσή Αυγή» κακώς τέθηκε κυρίως με όρους διάλυσης πολιτικού κόμματος. Τίθεται, σήμερα, πρωτίστως με όρους εξάρθρωσης της εγκληματικής οργάνωσης, με τον αυτονόητο σεβασμό στις συνταγματικές εγγυήσεις που προβλέπουν δικαιώματα στους κατηγορούμενους, φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς. Πώς εξαρθρώνεται μια τέτοια οργάνωση το γνωρίζουν καλά η ελληνική αστυνομία και η ελληνική δικαιοσύνη. Πολύ περισσότερο που η συγκεκριμένη δρούσε ως σήμερα ανενόχλητη στο φως της ημέρας.

Με βάση αυτή τη διάκριση, το να τεθεί το κόμμα εκτός νόμου είναι αποπροσανατολιστικό, όχι απλώς γιατί ένα κόμμα μπορεί να επανέλθει με διαφορετική ονομασία και ως εκ τούτου διαρκώς να βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο, αλλά και γιατί η θέση κομμάτων εκτός νόμου είναι δημοκρατικά ολισθηρή. Συνεπώς, ο πιο ασφαλής δρόμος για μια συντεταγμένη πολιτεία και σε κάθε περίπτωση ο πιο ασφαλής δρόμος για την Ελλάδα σήμερα είναι να επικεντρωθεί ο δικαστικός μηχανισμός στις επιμέρους εγκληματικές δράσεις που τελούνται από τα μέλη αυτής της οργάνωσης επειδή είναι μέλη της.

Αυτό γίνεται με την εφαρμογή του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου: δηλαδή τόσο με τις γενικές διατάξεις που αφορούν τη συμμετοχική δράση σε μια εγκληματική πράξη (αυτουργός, ηθικός αυτουργός, άμεσος ή απλός συνεργός) όσο και με τη διάταξη περί εγκληματικής οργάνωσης. Είναι σαφές, και η ίδια η Χ.Α. είναι περήφανη γι’ αυτό, ότι πρόκειται για μια οργάνωση η οποία γενικά και σε όλες τις εκφάνσεις της –νόμιμες και μη– λειτουργεί συντεταγμένα, προσχεδιασμένα, με απόλυτη πειθαρχία και ιεραρχικά. Ουδείς ενεργεί αυτοβούλως, αυθορμήτως ή κατά μόνας. Αυτή είναι η δομή και ο τρόπος δράσης της.

Είναι επίσης σαφές, από τις επιμέρους υποθέσεις που έχουν φθάσει στη Δικαιοσύνη ή έχουν καταγραφεί για παράδειγμα από το Δίκτυο Καταγραφής Ρατσιστικής Βίας, ότι αυτή η δομή, λειτουργία και τρόπος δράσης αντανακλάται πλήρως και στις επιμέρους εγκληματικές της δράσεις. Για παράδειγμα, για να επιτελεστεί η δολοφονία του Π. Φύσσα, ενεργοποιήθηκε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων ο οποίος εμφανίστηκε πανέτοιμος για εγκληματική δράση, ο δε αυτουργός της δολοφονίας κλήθηκε ειδικά από το σπίτι του όπου έβλεπε ποδόσφαιρο!

Αυτός λοιπόν ο συντονισμός και η ετοιμότητα, οι σχέσεις εντολέων και εντολοδόχων για την παραγωγή εγκληματικών πράξεων, φανερώνουν έναν μηχανισμό συγκροτημένο και δομημένο που απολύτως εμπίπτει στην έννοια της εγκληματικής οργάνωσης και βεβαίως όσοι επιστρατεύτηκαν και επιστράτευσαν έχουν έκαστος ένα συμμετοχικό ρόλο με βάση τους κανόνες συμμετοχικής δράσης που περιγράψαμε παραπάνω. Αυτό το modus operandi το συναντά κανείς σε πλείστες εγκληματικές δράσεις μελών της Χ.Α.

2. Το ζήτημα που τίθεται στον δικαστικό μηχανισμό αυτή τη στιγμή είναι προφανές και καθόλου εύκολο: μία οργάνωση –και ταυτόχρονα πλέον κόμμα με κοινοβουλευτική εκπροσώπηση– μέλη της οποίας συστηματικά και με διάρκεια στο χρόνο, δρουν εγκληματικά προβαίνοντας στην τέλεση (και) σοβαρών κακουργημάτων, συνιστά η ίδια εγκληματική οργάνωση;

Εάν απαντήσουμε «ναι» άνευ ετέρου, τότε θα πρέπει να ασκηθούν διώξεις σε βάρος όλων των εγγεγραμμένων μελών του κόμματος για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, ενός στενότερου πυρήνα ιδρυτικών προσώπων για συγκρότηση και του αρχηγού για διευθυντή. Αυτό όμως έχει χαρακτήρα συλλογικού πογκρόμ, γιατί χάνεται η προϋπόθεση εξατομίκευσης της ποινικής ευθύνης ενός εκάστου μέλους, διάγνωσης των στοιχείων του δόλου και ιδίως του γνωστικού στοιχείου, και αυτό δεν επιτρέπεται να παραβλέπεται σε ένα συνταγματικό κράτος δικαίου. Ως εκ τούτου, η από πάνω προς τα κάτω διάχυση της ποινικής ευθύνης, είναι δικαιοπολιτικά απαγορευτική και δημιουργεί αποτροπιαστικό προηγούμενο. Ο ενδεδειγμένος δρόμος είναι ανάποδα: από κάτω προς τα πάνω.

Η ανυπόφορη αδράνεια της Πολιτείας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια συνταγματικών εγγυήσεων. Αυτός είναι ένας ορατός κίνδυνος και έχουμε μπροστά μας μία διπλή απώλεια: όχι μόνο η συστηματική ατιμωρησία να έχει θρέψει την ανέλεγκτη βία και να έχει εξοικειώσει μια κοινωνία σε αυτήν, στα μαχαιρώματα και στα «μπραβιλίκια», αλλά να φέρνει τώρα επιπλέον μια κοινωνία αντιμέτωπη με ένα εν θερμώ ξεκαθάρισμα άνευ όρων και άνευ κανόνων. Για λόγους που εκφεύγουν του παρόντος, η Χ.Α. από μια περιθωριακή οργάνωση έγινε κοινοβουλευτικό κόμμα και μάλιστα με καθόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί σήμερα ούτε η πολιτική τάξη ούτε η Δικαιοσύνη να πει στον κάθε πολίτη που έγινε μέλος σε αυτό το κόμμα –το οποίο για να συμμετάσχει στις εκλογές πέρασε από τον Άρειο Πάγο– «συγγνώμη δεν ήσασταν σε κόμμα, αλλά σε εγκληματική οργάνωση, περάστε από 'δω για την δεκαετή σας κάθειρξη».

Μπορεί όμως να το πει –όπως ακριβώς το λέει τώρα– στα ηγετικά του στελέχη, ιδρυτικά ή/και υψηλόβαθμα, εφόσον το κόμμα αυτό έχει πυρήνες, τα τάγματα εφόδου, τα οποία ακριβώς συγκροτούνται για τη διάπραξη εγκληματικών πράξεων. Το κόμμα ταυτίζεται μεν με την εγκληματική οργάνωση αλλά την υπερβαίνει κιόλας: υπάρχουν μέλη του κόμματος που δεν ανήκουν στην εγκληματική οργάνωση, η οποία έχει συστήσει και τις επιμέρους εγκληματικές οργανώσεις (τάγματα εφόδου). Για το λόγο αυτό προκαλεί απορία το γεγονός ότι σε μια χώρα όπου το μέτρο της προσωρινής κράτησης κάθε άλλο παρά εξαιρετική πρακτική ανακριτών και εισαγγελέων αποτελεί, σε μια χώρα που κρατήθηκαν σχεδόν 18 μήνες οροθετικές τοξικομανείς γυναίκες ή πολίτες για χρέη, δεν εφαρμόστηκε στην περίπτωση τμήματος της ηγετικής ομάδας της Χ.Α.

Από την άλλη, εάν αυτή η ευρύτητα συνιστά μία γενικότερη στροφή απέναντι στο ζήτημα της προσωρινής κράτησης, η καταχρηστική πρακτική του οποίου έχει γίνει θέμα διεθνών εκθέσεων, καλωσορίζουμε τη στροφή αυτή στη χώρα των 4.259 υποδίκων (με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Δικαιοσύνης). Είναι βέβαιον ότι οι συγκεκριμένες αυτές κρίσεις συνιστούν ένα ενδιαφέρον νομολογιακό προηγούμενο που μπορεί να λειτουργήσει προς την κατεύθυνση της αποσυμφόρησης των φυλακών…

Άρα τι να κάνει η Δικαιοσύνη; Αυτό που (οφείλει να) κάνει σε κάθε έγκλημα και να το κάνει με ψυχραιμία: να κρίνει την κάθε υπόθεση χωριστά, να εξατομικεύσει. Όπου προκύπτουν πράγματι στοιχεία εγκληματικής οργάνωσης, να πράξει τα δέοντα. Όπου προκύπτουν άλλα αδικήματα, ελάσσονος του άρ. 187 ΠΚ απαξίας (π.χ. φθορές ξένης ιδιοκτησίας, διατάραξη, προτροπή σε βιαιοπραγίες), να εφαρμόσει αυτά. Το εάν αυτό θα γίνει από έναν δικαστικό λειτουργό, δηλαδή εφέτη-ανακριτή, μένει στη Δικαιοσύνη να το αποφασίσει. Η εφαρμογή του νόμου πάντως αρκεί, τόσο για την ειδική όσο και για τη γενική πρόληψη και δεν χρειάζονται ακροβασίες ούτε δρασκελισμοί. Κυρίως δε οι τελευταίοι μπορούν να αποδεδειχθούν μοιραίοι για την έκβαση της διαδικασίας ενώ η επικοινωνιακή φόρτιση που εύλογα αλλά και «τηλεκατευθυνόμενα» (σε βαθμό εκνευριστικό) το ζήτημα έχει αποκτήσει δε βοηθά κανέναν, και πρωτίστως την απονομή δικαιοσύνης. Όποιο και εάν είναι το μέλλον της Χ.Α., οι όροι με τους οποίους σήμερα επιχειρείται η εκκαθάρισή της θα δημιουργήσουν προηγούμενο. Και, σε τελευταία ανάλυση, ακόμη και οι εχθροί του πολιτεύματος δικαιούνται της προστασίας του.

3. Ταυτόχρονα η Πολιτεία πρέπει με ψυχραιμία να επανεξετάσει το νομοθετικό πλαίσιο της το οποίο σχετίζεται με την καταπολέμηση του ρατσισμού: Η νομοθεσία με τη σημερινή της μορφή είναι περίπου προσχηματική και έχει προγραμματισμένη την αχρησία της καθώς ο ισχύων αντιρατσιστικός νόμος 927/1979 επικεντρώνεται σε εγκλήματα λόγου και όχι βίας, περιλαμβάνει ως λόγους αξιόποινης προσβολής τους φυλετικούς, εθνικούς και θρησκευτικούς και όχι και λόγους ταυτότητας φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, ενώ δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη προστασίας θυμάτων και ουσιωδών μαρτύρων. Περαιτέρω, υπάρχει έλλειψη σύνδεσης του ρατσιστικού κινήτρου με το άρ. 187 ΠΚ περί εγκληματικής οργάνωσης ενώ το ρατσιστικό κίνητρο, έτσι όπως τίθεται στην δικαστική επιμέτρηση της ποινής, ουσιαστικά συνιστά ρήτρα ανέλεγκτης εφαρμογής πρακτικά «αόρατη».

4. Ως εκ τούτου, θα πρέπει άμεσα ο νομοθέτης να ρυθμίσει το ζήτημα της προστασίας αλλοδαπών θυμάτων χωρίς χαρτιά, τα οποία αποτελούν τον κατεξοχήν –όχι αποκλειστικό– στόχο τέτοιων επιθέσεων. Όσο η Πολιτεία δεν παρέχει ένα προστατευτικό πλαίσιο σε αυτά τα πρόσωπα –κατά το πρότυπο της προστασίας θυμάτων trafficking– ουσιαστικά αρνείται σε αυτά την πρόσβαση στη Δικαιοσύνη και την έννομη προστασία και στέλνει ένα πολιτικό μήνυμα ατιμωρησίας στις «ομάδες κρούσης», οργανωμένες ή μη, αφαιρώντας ταυτόχρονα από την κοινωνία το δικαίωμά της στην ασφάλεια διά της εξιχνίασης και τιμώρησης αυτών των εγκλημάτων. Είναι βέβαιο ότι, λόγω της επίμονης απροθυμίας του νομοθέτη να ρυθμίσει αυτό το πλαίσιο, αλλά και λόγω της έλλειψης πολιτικής βούλησης που ενσαρκώνεται στην απροθυμία των διωκτικών αρχών να ασχοληθούν με αυτά τα εγκλήματα, η δικαιοσύνη έχασε τη δυνατότητα δίωξης δεκάδων τέτοιων εγκλημάτων.

Στην κατεύθυνση αυτή, πρέπει να εξασφαλιστεί η διερεύνηση του ρατσιστικού κινήτρου ήδη από το στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης και ανεξάρτητα από την επιβαρυντική περίσταση κατά το στάδιο επιμέτρησης της ποινής. Η τέλεση εγκλήματος με ρατσιστικά κίνητρα θα πρέπει (α) είτε να προβλέπεται ως έγκλημα με ιδιαίτερη νομοτυπική υπόσταση, (β) είτε να συνδυάζεται με επαύξηση της ποινής για κάποιες κατηγορίες εγκλημάτων (π.χ. κατά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας, της προσωπικής ελευθερίας, της ιδιοκτησίας), (γ) είτε να αποτελεί γενική επιβαρυντική περίσταση, με συγκεκριμένο όμως πλαίσιο ποινής. Ταυτόχρονα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου οφείλει να δώσει επιτέλους ένας σαφές μήνυμα τιμώρησης των εγκλημάτων μίσους, διασφαλίζοντας την εφαρμογής της με αριθμό 7100/4/3 από 24.5.2006 εγκυκλίου σχετικά με την υποχρέωση διερεύνησης τυχόν ρατσιστικού κινήτρου των καταγγελλόμενων ποινικών αδικημάτων.

ΙΙ. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Η ΞΕΝΟΦΟΒΙΚΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ, Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΕΝΝΑΕΙ ΝΑΖΙΣΜΟ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΒΙΑ: (ΚΑΙ) ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.

Η άνοδος του νεοναζισμού και η βίαιη είσοδός του στο πολιτικό και κοινωνικό προσκήνιο δεν έπεσε από τον ουρανό, δεν είναι θεϊκή τιμωρία, φυσικό φαινόμενο ή αδιερεύνητο καπρίτσιο της μοίρας. Ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών, κοινωνικών, ιστορικών συνθηκών ήρθε να διαψεύσει παταγωδώς γνωστούς μύθους: «στη μεταπολιτευτική Ελλάδα δεν ευδοκιμεί η Ακροδεξιά», «οι Έλληνες δεν είναι ρατσιστές». Η Ακροδεξιά ήταν πάντα εδώ. Διάχυτη στην ελληνική πολιτική κουλτούρα σε περιόδους σχετικής πολιτειακής ομαλότητας, κρυσταλλωμένη και συμπαγής σε περιόδους έντασης και εκτροπών.

Το τελευταίο διάστημα η ναζιστική εκδοχή της Ακροδεξιάς τροφοδοτείται από δύο κυρίως παράγοντες. Ο ένας είναι η φτωχοποίηση, η κοινωνική αποδιάρθρωση και η τεράστια απαξίωση του πολιτικού προσωπικού ως αποτέλεσμα της ύφεσης και της βίαιης λιτότητας. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η υιοθέτηση της σκληρής ξενοφοβικής πολιτικής ατζέντας από μια σειρά κυβερνήσεων: από το κυνήγι και την διαπόμπευση των οροθετικών γυναικών στην παλινόρθωση λογικών αποκλεισμού και περιχαράκωσης στο ζήτημα της ιθαγένειας των παιδιών των μεταναστών. Από τον «Ξένιο Δία» και τα στρατόπεδα κράτησης μεταναστών στην ακραία αστυνομική βία που καλύπτεται από δομική ατιμωρησία. Αυτό το τοξικό πολιτικό περιβάλλον τροφοδοτεί τον νεοναζισμό που ενδημεί πλέον σε δομές του κρατικού μηχανισμού και σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

Η αποδόμηση βασικών κοινωνικών δικαιωμάτων στην εργασία, την υγεία και την παιδεία, από τη μία πλευρά, και η ρητορική και η πρακτική του κοινωνικού μίσους, από την άλλη, αποτελούν ένα μίγμα που θα εξακολουθήσει να τροφοδοτεί τον ρατσισμό και το φασιστικό φαινόμενο, ανεξαρτήτως και πέραν της δικαστικής και πολιτικής τύχης των μελών αλλά και του ίδιου του ναζιστικού μορφώματος. Το μίγμα αυτό περιλαμβάνει την διάχυτη επιθετικότητα κατά όλων εκείνων των ομάδων που αποτελούν τους παραδοσιακούς αποδέκτες του ναζιστικού μίσους. Περιλαμβάνει την απαξίωση των διανοουμένων και την κυριαρχία της ισοπεδωτικής απαξίωσης θεσμών και προσώπων. Περιλαμβάνει τη μνησικακία και τον ακραίο κοινωνικό αυτοματισμό.

Μην ξεχνάμε ότι μέχρι τη δολοφονία του Φύσσα, υπήρχαν πολιτικοί και δημοσιογράφοι που καλούσαν την –κατά τα άλλα «αντισυστημική»– Χ.Α. σε συστράτευση μέσω της αυτοκάθαρσης από «ακραίους», παρουσίαζαν τη Χ.Α. ως την οργάνωση που «περνάει τη γιαγιά απέναντι», ως αγανακτισμένους πολίτες που αυτοδικούν, ως διάφορους συμπαθείς νοικοκυραίους που παντρεύονται ή «άτακτους» εργένηδες με «ταμπού» τατουάζ. Τα τελευταία χρόνια, η οργάνωση αυτή ξεπλύθηκε και νομιμοποιήθηκε με τον πιο χυδαίο τρόπο από το ίδιο σύστημα που τώρα έρχεται να κάνει τον «εκκαθαριστή».

Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης που τώρα διεκδικεί για τον εαυτό του ρόλο πρωταγωνιστή στην «κάθαρση» ήταν το ίδιο Υπουργείο που, όταν γίνονταν φόνοι και επιθέσεις σε βάρος αλλοδαπών, προέκρινε τη νομιμότητα της διαμονής ως ύψιστο αγαθό έναντι και σε βάρος όλων των άλλων αγαθών, ακυρώνοντας την πρόσβαση σε έννομη προστασία θυμάτων και εκπαιδεύοντας μιαν ολόκληρη κοινωνία στην εφαρμοσμένη πρακτική μαζικής κράτησης προσώπων σε άθλιες συνθήκες λόγω «αλλοδαπότητας».

Ήταν το ίδιο Υπουργείο που κατανάλωνε δυνάμεις για να εκκενώσει καταλήψεις κτηρίων που δεν ζητήθηκαν από τον ιδιοκτήτη στο πλαίσιο της «μηδενικής ανοχής στην ανομία», αλλά –όπως εκ του αποτελέσματος παραδέχεται– της πλήρους ανοχής στην πιο άγρια παρανομία. Ο πρώην Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος, που τώρα κάτι ψάχνει στο χώρο της «κεντροαριστεράς», σε μια χώρα όπου το κράτος πρόνοιας διαλυόταν –και διαλύεται– βίαια, έκανε σημαία του την ποινικοποίηση της οροθετικότητας και της τοξικομανίας.

Ο πρώην Υπουργός Εσωτερικών κ. Στυλιανίδης, σε ερώτημα του βουλευτή της Χ.Α. Παναγιώταρου σχετικά με τον αριθμό αλλοδαπών παιδιών σε δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, έσπευσε να αποστείλει ερώτημα στις περιφέρειες αυθημερόν και με το χαρακτήρα του «κατεπείγοντος», μην τυχόν και αργήσει να απαντήσει εγκαίρως στο ερώτημα του βουλευτή που λίγο καιρό πριν είχε δημόσια εξαγγείλει ότι θα πετάξει έξω τα αλλοδαπά παιδάκια για να μπουν Έλληνες.

Ο νυν Υπουργός Δικαιοσύνης αναλαμβάνοντας την ηγεσία του υπουργείου δήλωσε αμέσως ότι ο αντιρατσιστικός νόμος δεν είναι στις προτεραιότητες του υπουργείου του και τον έβαλε στον συρτάρι, για να τον βγάλει τώρα κατεπειγόντως κάνοντας δήθεν αυτοκριτική.
 
Παράλληλα λοιπόν με την αποτελεσματική πολιτική και ποινική αντιμετώπιση της Χρυσής Αυγής, απαιτείται αναίρεση των πολιτικών εκείνων επιλογών που επιφέρουν τον εκφασισμό τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας και δομών του κρατικού μηχανισμού. Και αυτό είναι θέμα ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 29/09/2013 - ΕΝΩΣΗ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΣΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΛΕΦΤΗ…

Αιφνιδιαστικά, από την πίσω πόρτα και με πάνοπλη συνοδεία αστυνομικών έκανε επίσκεψη στο νοσοκομείο μας ο φερόμενος ως υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Μετά από ολιγόλεπτη συνάντηση με το διοικητή και κάποιους άλλους έφυγε το ίδιο γρήγορα όπως ήρθε, φοβούμενος προφανώς κάποια «θερμή» υποδοχή από ιατρούς και εργαζόμενους. Η εμπειρία του Αττικού Νοσοκομείου στην Αθήνα και αλλού έχουν αποτελέσει εξάλλου χρήσιμη παρακαταθήκη για τον από δω και στο εξής τρόπο κίνησής του. Σαν τον κλέφτη, με τη λέξη αυτή να αποκτά - μετά την ανακοίνωση για την επικείμενη θεσμοθέτηση του 25ευρου για την εισαγωγή ασθενούς στο νοσοκομείο- την κυριολεκτική της πλέον διάσταση.

Δεν μπορούσε φυσικά να λείψει η παρουσία του εν λόγω κυρίου στο εκπαιδευτικό εργαστήριο που διοργάνωσε η 7η Υ.Π.Ε. Κρήτης στο ξενοδοχείο «Ακάλη». Αναρωτιόμαστε σαν Ένωση Γιατρών πόσα ακόμα εκπαιδευτικά εργαστήρια πρέπει να γίνουν, για να ενημερωθεί το υπουργείο ότι στο νοσοκομείο Χανίων από τις 187 προβλεπόμενες θέσεις ιατρών είναι καλυμμένες μόλις οι 120, ενώ για πάνω από 2 μήνες τον τελευταίο χρόνο το νοσοκομείο λειτουργούσε χωρίς αξονικό τομογράφο. Δεν υπάρχουν τα στοιχειώδη πλέον υλικά στα επείγοντα του νοσοκομείου, άνθρωποι κινδυνεύουν σε καθημερινή βάση από τις ελλείψεις, και το υπουργείο σφυρίζει αδιάφορα.

Δε θέλουμε άλλες πολυέξοδες φιέστες για το θεαθήναι, άλλα ευχολόγια για το πώς θα θέλαμε να είναι τα πράγματα, άλλους υπουργούς με μεγαλόπνοα υποτίθεται σχέδια, άλλες κενές υποσχέσεις. Δε θέλουμε άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Θέλουμε ιατρούς, νοσηλευτές, εξοπλισμό, υλικά, αξιοπρεπείς μισθούς και δημόσια δωρεάν υγεία για όλους. Οι κάτοικοι αυτής της χώρας έχουν πληρώσει με τις εισφορές τους και με το παραπάνω για να υπάρχει Εθνικό Σύστημα Υγείας και όχι για να κερδοσκοπούν οι ιδιωτικές κλινικές, που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια παντού.

Η πολιτική του υπουργείου υγείας και των υπουργών, που τα τελευταία χρόνια το στελέχωσαν, είχαν σαν κοινό παρονομαστή την από καιρό δρομολογημένη κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας για χάρη των διεθνών και όχι μόνο τοκογλύφων και τραπεζιτών. Τα πρόσωπα αλλάζουν, η πολιτική όμως παραμένει η ίδια. Ιδιωτικοποιήσεις, απολύσεις, ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών, φτωχοποίηση του πληθυσμού και μετατροπή της χώρας σε αποικία χρέους. Υπό αυτό το πρίσμα δεν καταλαβαίνουμε το νόημα συνάντησης μέρους του ιατρικού κόσμου στα Χανιά με το σημερινό φερόμενο ως υπουργό υγείας. Εκτός από ανταλλαγή απόψεων για το πώς να γίνει κάποιος καλός τηλεπλασιέ στους χαλεπούς αυτούς καιρούς , τι άλλο επιζητούν να συζητήσουν κατ’ιδίαν μαζί του;

Γιατί εάν κάποιοι -ανάμεσα στις υπερσύγχρονες ντολμαδιέρες στα κανάλια τελεμάρκετινγκ και τα επιστημονικά βιβλία του Αδώνιδος περί του μύθου της ομοφυλοφιλίας στην Αρχαία Ελλάδα- ορέχτηκαν να αγοράσουν και «μετοχές» ξεπουλήματος της πίτας που λέγεται Εθνικό Σύστημα Υγείας, γελάστηκαν. ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ.

ΕΝΩΣΗ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΣΥ νομού ΧΑΝΙΩΝ

Δελτίο Τύπου

23.09.2013

 

Συγκλονισμένοι πληροφορηθήκαμε πως έφυγε από κοντά μας, σήμερα το πρωί, ο μέχρι τελευταία στιγμή μάχιμος γιατρός καρδιολόγος και καλός μας σύντροφος Αλέκος Φτίκας.

Τις σκοτεινές εποχές της χούντας ο Αλέκος Φτίκας δικάστηκε από στρατοδικείο για την αντιδικτατορική του δράση. 

Μέχρι το τέλος αφιερωμένος στην Ιατρική συμμετείχε στους λαϊκούς και κοινωνικούς αγώνες - για χρόνια προσέφερε τις υπηρεσίες του στους Γιατρούς του Κόσμου (μέχρι πρότινος διετέλεσε Πρόεδρος του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης), ενώ τα τελευταία χρόνια υπηρέτησε πιστά και τον δικό μας αγώνα στο Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης. Ο Αλέκος Φτίκας συμμετείχε από την πρώτη στιγμή και στη λειτουργία του Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης και εργάστηκε συστηματικά στο ιατρείο μας, κάνοντας τακτικό καρδιολογικό ιατρείο για τους ανασφάλιστους ασθενείς μας.

Θα τον θυμόμαστε για την ουσιαστική του συνεισφορά στους αγώνες, στην Ιατρική και την ψυχή με την οποία αφιερώθηκε στο κίνημα, σε έναν διαρκή αγώνα για την άρση των εγκληματικών αποκλεισμών από την περίθαλψη.

Εκφράζουμε τα ειλικρινή, θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους φίλους του.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σε κοινή τους ανακοίνωση η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία και η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας ενημερώνουν τους πολίτες για την απεργία. Αγωνίζονται:

  1. ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ η πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας - Πρόνοιας, σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης, σε όποιον τις έχει ανάγκη, ανεξάρτητα από την οικονομική του δυνατότητα, την ασφαλιστική του κατάσταση και τη χώρα προέλευσης. ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ – ΑΝΕΡΓΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ.
  2. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΧΩΡΗΘΕΙ κομμάτι – κομμάτι η λειτουργία της Υγείας – Πρόνοιας - ΕΚΑΒ στους ιδιώτες.
  3. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ούτε μία υγειονομική μονάδα που προσφέρει υπηρεσίες στους πολίτες και ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ στο κράτος η υποχρέωση της παροχής Δημοσίων υπηρεσιών Υγείας – Πρόνοιας.
  4. ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ Νοσοκομεία με πλήρη και επαρκή χρηματοδότηση και επάρκεια υγειονομικού υλικού, ώστε να αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια τα προβλήματα υγείας οποιουδήποτε προσέρχεται σε αυτά.
  5. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΧΩΡΗΘΟΥΝ στις Ασφαλιστικές Εταιρείες, ενώ οι πολίτες με ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ και οι ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ θα νοσηλεύονται στο ΡΑΝΤΖΟ και το διάδρομο.
  6. ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας με Κέντρα Υγείας Αστικού Τύπου, με προσωπικό γιατρό για όλους, με γιατρούς εργασίας σε κάθε εργασιακό χώρο, με γιατρούς Δημόσιας Υγείας, με σχολίατρους, με πρόληψη και φροντίδα υγείας για όλα τα παιδιά, τους ηλικιωμένους, τους ανήμπορος, τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
  7. ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΥΝ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ με ασφάλεια, ώστε να καλύπτουν κάθε επείγον περιστατικό που προσέρχεται στην εφημερία.
  8. ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ Ο ΕΟΠΥΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ, ώστε να παρέχει πλήρη κάλυψη στους ασφαλισμένους σε γιατρούς, φάρμακα και νοσοκομειακή περίθαλψη, χωρίς νέες επιβαρύνσεις με μετακύλιση του κόστους μέσω αύξησης της συμμετοχής στους πολίτες.
  9. ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙ το αίσχος των ράντζων που παραπέμπει σε τριτοκοσμικές συνθήκες νοσηλείας και προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και υπόσταση.
  10. ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ οι εργαζόμενοι ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας με ασφάλεια και αξιοπρεπείς αμοιβές, ανάλογες με το αγαθό που υπηρετούν.